omgjort

hej hej..

sitter i min alldeles för stora i mitt omgjorda vardagsrum..

Men ja har super ångest för soffan, ska åka in till nordik snart o kolla ut en ny..
Bästa killen som har hjälpt mig o ta tillbaka min speciall beställda soffa o  allt för ja är korkad o inte kan mäta saker o ting. suck!

den här iden med att ja skulle göra om hemma, va nog inte så bra, hade ja vetat hur allt skulle bli skulle ja nog inte ha gjort de.

började för ett par veckor sen, då ja ville måla om i mitt vardagsrum, sagt o gjort.. ja började med att smacka på lite spackel o slipa bort de..
sen fick ja lite målar hjälp av mina vänner..
När vi va klara med fond väggen så ser de inte såååå bra ut kan man ju inte påstå..
men men tänker ja de är hemmabygge so skit samma..
2 dagar senare så sitter ja på jobbet o känner fasen va de kliar överallt men tänker int emer på de, men när ja kommer hem sen o drar upp tröjan så är heeeela ja helt full av prickar o är röd o svullen.
då har ja fått en alergisk reaktion antagligen mot spacklet, så ja ringer sjukvårdsrådgivning o är skit arg på allt, de va så himla irrieteradnde, ärligt talat vem är allegrisk mot spackel!!
suckkkk!!

så ja mamma o benjamin spenderade hela lördags kvällen på akuten i motala!
fick stränga order från läkaren att ja fick inte ens gå in i lägenheten för ens allt va borta o ja hade fixat inne i lägenheten..

Så benjamin fick gå o packa åt mig, så i en vecka bodde ja i en papperspåse från ikea. Ja bodde hos sofie o hos min mammma..

tack så mycket för att ja fick bo hos er!

sen fick ja leja en tapeterserare som kom o avlsutade de ja börjat, o de va ju inte rikigt meningen för ja ville ju komma billigt undan men de gjorde ja ju inte ..
men men, efter allt vart de jätte fint o ja fick komma hem igen.
bästa mamma kom o städa hos mg.. tusen tack!

nåja sen va min soffa väldigt fresenad så då får ja hem en låne soffa som är världens största o då fick ja lite panik,  o ringde in o fråga om min va lika stor eller så..
Men då är min större.. PANIK!
hur ska ja få in den här liksom men nu ska ja få välja en annan soffa. som tur är!

o igår kom hanna o frågad e mig om ja inte skulle sy mina egna gardiner.. då frågade ja henne om inte hon vart med under min proseses under allt ja gjort själv.. haha!!

nåja där fick ni en updatering!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0